Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Portrayal of the Millennial Generation in Leif Randt's Allegro Pastell
Žigo, Rebecca ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením generace přelomu tisíciletí v současné literatuře a zaměřuje se na román Allegro Pastell (2020) německého spisovatele Leifa Randta. Generací přelomu tisíciletí, známé také jako generace Y, se zabývá odborná literatura i beletrie, a její obraz lze najít v několika současných románech. Románu Allegro Pastell, který vypráví o vztahu na dálku dvou hlavních hrdinů, představitelů generace přelomu tisíciletí, se díky souvislosti s popisem výše zmíněné generace dostalo pozornosti a několika prestižních nominací. Hlavním zkoumaným tématem této práce je jakým způsobem a zda vůbec protagonisté románu odrážejí svou generaci, což je uskutečňováno i na základě porovnání s odbornou literaturou. Dále je v této práci představen autor Leif Randt a generace přelomu tisíciletí. Hlavní částí je hloubková analýza románu. Práce může sloužit k porozumění a seznámení se s románem i s tématem generace přelomu tisíciletí v literatuře. KLÍČOVÁ SLOVA generace přelomu tisíciletí, generace Y, mileniálové, literatura přelomu tisíciletí, současná literatura, Leif Randt, Allegro Pastell, analýza románu
Využití klasické a současné dětské literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
KLEINOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá využitím klasické a současné literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni základních škol. Zaměřili jsme se v ní zejména na výzkum oblíbené literatury žáků 3.-5. ročníků ZŠ. Dále jsme zjišťovali, jakou mimočítankovou četbu volí učitelé k rozvoji čtenářské gramotnosti svých žáků a jak s touto četbou pracují. V teoretické části uvádíme krátký vhled do problematiky čtenářské gramotnosti, současných výsledků výzkumu, metod, strategií a faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost. Ve výzkumné části uvádíme výsledky dotazníkového šetření rodičů žáků, kde byla hlavní pozornost věnována preferenci titulů, autorů a žánrů jejich dětí. V praktické části jsme navázali na výsledky těchto šetření a z uvedené literatury metodicky zpracovali pracovní listy, jejichž průvodní aktivity směřují k rozvoji čtení s porozuměním a k nácviku čtenářských strategií. Zaměřili jsme se převážně na jejich motivační a zábavný charakter. Pracovní listy s aktivitami byly ověřeny ve vybraných třídách ZŠ a doplněny o bohatou reflexi z praxe.
Jazykové prostředky ve fiktivních denících jako žánru literatury pro děti a mládež
SEDLÁKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zabývá analýzou jazykových prostředků, obsahu a grafického zpracování fiktivních deníků pro děti a mládež. Předmětem diplomové práce je zkoumání výrazových prostředků ve vybraných titulech fiktivních deníků z hlediska pohlaví fiktivních pisatelů konkrétních deníků a z hlediska postav žijících v rozdílném prostředí fiktivního světa, ve kterém se příběh odehrává. S tím souvisí i zjišťování, jaký vliv mají tyto prostředky na výslednou podobu deníků. Teoretická část nabízí pohled na celkový vývoj literatury pro děti a mládež od počátků až po současnost. Přibližuje objasnění termínů žánru a deníku. Poskytuje přehled současných žánrů, současně vydávaných titulů v tomto žánru a jejich míru oblíbenosti.
Doppler - hrdina nebo autor?
Kováříková, Markéta ; Kupcová, Helena (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Tato práce rozkrývá život a dílo současného norského spisovatele Erlenda Loea, kultovního autora mladé generace, zejména pak jeho román Doppler. Cílem je popsat literární směr nový naivismus a proniknout do duše novodobého severského jedince. Tato práce také popisuje specifický literární styl spisovatele a podrobně rozebírá jednotlivé jazykové prostředky, které užívá. Rozkrývá, jak významný je pro Skandinávce pobyt v přírodě a jak blízce jsou s ní spoutáni. Proniká do samotné mysli dnešních Seveřanů a příbližuje čtenáři jejich životní styl. Naznačuje, jaká úskalí přináší život v konzumní společnosti. Hlavním cílem práce však je nahlédnout do duše jedince, který se potýká s krizí identity. Hledá smysl svého bytí v postmoderní společnosti, do které se narodil. Loe navrhuje, že způsob, jakým dnešní společnost funguje nemusí být správný, a že existuje i jiná cesta. Například život v souznění s přírodou.
Bosenská identita v postjugoslávské literatuře
Janečková, Tereza ; Otčenášek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nedvědová, Milada (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, existuje-li v postjugoslávské próze nějaká společná identita, o které by se dalo mluvit jako o bosenské. Nejprve vysvětluje základní teoretická východiska: otázku národní literatury, kánonu a literární identity. Na několika příkladech z předjugoslávské a jugoslávské prózy se ukáže, že v určité době společná identita existovala. Poslední část práce analyzuje konkrétní ukázky z tvorby porozpadové Bosny , a to včetně autorů, kteří odešli do emigrace, a pomocí výše naznačené teorie a teorie o rozpadu mýtu se snaží najít odpověď na titulní otázku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.